Ett brandtal från kårordförande!

Kårordförande
23 januari, 2015 av admin

RNS:are! Föräldrar! Fd aktiva! Vänner och stödmedlemmar!

Januari och vårterminen 2015 har börjat. Vill göra er uppmärksamma på att vi nu har 36 spårare (8-9 år) som kommer till oss varje lördag. Som ordförande är det en fröjd att se att vi växer och att intresset är stort. Det står barn i kö nu för att få börja till hösten. Kameleonterna är ju själva grunden för vår framtid som kår. Där finns framtidens ledare, funktionärer, scouter som kommer att ta över när vi andra går vidare på olika sätt.

Ledarna Monika Lundell, Frank Winterpil,  Pia Johnsson Söderström och Susanna Greijer gör ett toppenjobb! Men de orkar inte dra ett så stort ansvar alldeles själva. Det blir slitsamt och scouting ska ju vara roligt för alla inblandade! Barnen ska få den uppmärksamhet och den närvaro som de behöver i de yngre åldrarna. Det har tillkommit extra vuxna händer i form av föräldrar också. MEN, avdelningen är mycket sårbar eftersom de är så få scoutledare på så många barn. Hela kåren behöver ge dem vårt stöd så att kvalitén och säkerheten fortsätter att vara så hög. Jag vet att Gnagarnas ledare ställer upp men de har själva fullt upp med sin avdelning och behöver bemanna där också.

Jag efterlyser fler som kan och vill vara ledare, hjälpledare och assistenter på lördagsmötena. DRONT? SLEIPNER? Fd aktiva som kan tänka sig att ge oss en hand? Föräldrar med egen erfarenhet av scouting som vill in i denna underbara värld?

Kårens framtid skapas nu. Hör av dig!

Mariela Du Rietz Concha Ferreira
Kårordförande
mariela@vivetuvida.se
076-803 87 67

Nedan ser ni vilka datum som det fattas ledare och vilket tema mötet har. Vi blir väldigt glada om det finns RNS-are som kan hoppa in på något av mötena eller som kan stå som reserv.

Mötena är på lördagar 9.30-11.40.
Det finns tydliga instruktioner om vad som ska hända på varje möte. Om man har scouterfarenhet behövs just ingen förberedelsetid.

Saknas 2 ledare samt reserv vid sjukdom:
14 februari: knopar
23 maj: tält och miniläger

Saknas 1 ledare samt reserv vid sjukdom:
7 mars: sjukvård i varmt väder
14 mars: datorteknik
21 mars: hantverk
18 april: chiffer
23 maj: orientering och knivar

Saknas reservledare som kan hoppa in vid sjukdom:
24 januari: isvett
31 januari: sjukvård i kallt väder